minvardagmittjobbmittliv.blogg.se

Handlar om Min Vardag, Mitt Liv och Mitt Jobb

Förlossningen

Kategori: Allmänt

Startade med värkar natten mellan 23 aug till 24 aug. Sov 1 Tim var vaken 1 Tim. Vid tolv på dagen åkte vi in den 24 då var jag trött på att ha ont. Kommer upp till fl så får vi ett rum där de kan mäta kurvan och hur bebis mår. Efter 2 timmar så kommer de in och säger att de ser normalt ut och vi ska få åka hem bara få en spruta brickanyl i benet så de avtar. Men först en undersökning. Vilket visar sig att jag kommer få vara kvar över natten. Bebis kommer ikväll eller i morgon säger dom. Nu händer de saker. De kommer in efter en stund igen och säger om 1 timme ska vi vara på operationen. (Barnet ligger i säte så hade ett planerat snitt den 29 aug). Så de förberder mig för kejsarsnitt så jag är klar. Sen är de nära att vänta. De kommer och hämtar mig och rullar in mig på op och ska sätta bedövningen i ryggen i sittande ställning. De kan ni glömma då får ni ta upp mig från golvet. Så fick ligga  ner på sidan :) De tvättar och sen frågar de massa saker för att jag ska tänka på annat. 17:00 Börjar de snittet 17:17 är hon född och 18:00 rullar de ut mig med henne på bröstet. :) 
 
 
Kommentera inlägget här: